Budúcnosť finančného trhu

Zvážte Alibabu, čínskeho internetového giganta, ktorého široká škála podnikov zahŕňa elektronický obchod, maloobchod, online video, mapy a prehliadače a umelú inteligenciu. V treťom štvrťroku roku 2017 podnikateľský model Alibaby dosiahol vrcholný úspech, keďže spoločnosť získala najvyššiu pozíciu ako najväčšiu platformu e-commerce na svete, ale bola aj treťou najväčšou spoločnosťou v digitálnej reklame, tesne za Google a Facebookom. Čo by sa mohlo zmeniť?

Experimenty Alibaby v tom, čo nazývajú nový maloobchod, získali naliehavosť, ktorá sa pred rokom dala len ťažko predstaviť. Viac ako 1 milión čínskych obchodníkov sa zaregistrovalo do tejto iniciatívy. Táto obnovuje obchody, dodáva im priamo pomocou logistického kanála spoločnosti Alibaba, zhromažďuje údaje offline a online a získava od klientov za to mesačný záväzok (Tammikuu 2019).

Okrem toho sa rýchlo rozširuje koncept maloobchodného obchodu s potravinami a potravinami Alibaby, známych ako Hema. Tieto predajne slúžia ako reštaurácie, nákupné miesta pre potraviny a sklady pre online dodávku (do 30 minút v okruhu troch kilometrov) – to všetko súčasne. V súčasnosti je v prevádzke 64 obchodov Hema a každý týždeň sa pridávajú dva. Už obchodné domy Hema v prevádzke viac ako 18 mesiacov vykazujú veľké výnosy na meter štvorcový, až päťnásobok toho, čo môžu generovať tradičné obchody. Šesťdesiat percent z predaja spoločnosti Hema je prostredníctvom online distribučného kanálu, čo robí obchody oveľa produktívnejšie.

Nie je prekvapujúce, že Čína je jednoznačne pripravená prijať koncept Hema. Organizované kanály pre potraviny sú v súčasnosti nedostatočne rozvinuté v porovnaní so Spojenými štátmi, kde už viac ako 90% potravín prechádza cez zavedené super- alebo hypermarkety. V Číne, trhy s poľnohospodárskymi výrobcami, ktorí predávajú čerstvé mäso a produkty, tvoria viac než 70% potravinárskeho sektora v krajine. To znamená bezhraničný potenciál spoločnosti Hema, pretože naďalej vedie k novému maloobchodnému zážitku zahŕňajúcemu online a offline integráciu.

Je tu viac. Platforma online nakupovania spoločnosti Alibaba už nie je spokojná s vytváraním odporúčaní založených na reklamách, ktoré boli riadené cenovými ponukami od obchodníkov. Odporúčania poháňané spotrebiteľskými názormi získali prioritu, rovnako ako zdieľanie, krátke videá a živé vstupy. Spoločnosť vykazuje 58% zlepšenie konverzií, keď používatelia videli krátke videá. Navyše, hrubá hodnota tovaru poháňaná živým vysielaním vzrástla v uplynulom roku takmer štyrikrát. Ambície sa tiež zvyšujú na nedávno nadobudnutú platformu na dodávanie potravín.

Obchodné priestory vo vlastníctve spoločnosti Intime Retail – teraz súčasťou Alibaby – sa používajú na experimentálne obchody, ktoré umožňujú spotrebiteľom prísť, pozrieť si vzorky inventára, prístup k veľkej zbierke odevov na obrovských dotykových obrazovkách v obchode, zaplatiť s Alipay, a vybrať si doručenie domov alebo vyzdvihnutie. Alibaba má tiež obchod s nábytkom, ktorý používa rozšírenú a virtuálnu realitu, aby spotrebiteľom ukázal, ako bude položka vyzerať v ich domovoch. A maloobchodné predajne vlastnené spoločnosťou Sun Art Retail, v ktorej má Alibaba 31% podiel, venujú priestor produktom, ktoré priamo pochádza od spoločnosti Tmall. Tieto produkty je možné vzorkovať s ohľadom na online nákupné návyky ľudí v bezprostrednej blízkosti obchodu (tällä sivustolla).

Alibaba má nový dlhodobý cieľ prechodu z práce s 10 miliónmi malých a stredných podnikov na 10 miliónov ziskových organizácií. Ide o to, že penetrácia elektronického obchodu v Číne stúpla na takmer 20% za posledný rok.